Ana içeriğe atla
Image
Haber yatay görseli
Share

Zeytinlik ile ilgili maddeler görüşülmek üzere komisyona geri gönderildi, yeniden itiraz için dilekçe yayınlandı

Üretim Reformu Paketi geçen haftanın en önemli konusuydu ve  “sadece zeytinlik ile ilgili maddeler” yeniden görüşülmek üzere komisyona geri gönderildi.

Üretim Reformu Paketi geçen haftanın en önemli konusuydu ve  “sadece zeytinlik ile ilgili maddeler” yeniden görüşülmek üzere komisyona geri gönderildi.

Haber fotoğrafı

350 Ankara'da yer alan haber ve itiraz dilekçesi şöyle:

Çabamız, tasarıdan sanayi ile ilgili olmayan maddelerin çıkartmak Üretim reformu adı altında zeytinlik, mera ve kıyılara yatırımın özendirilmesini doğru bulmuyoruz. Egene, Yatağan ve Yırca şahidimizdir, adil de değil.

Lütfen bu hafta da el ele, omuz omuza çalışalım.

Dilekçe örneğini biz hazırladık, aşağıda duruyor. Komisyon üyelerine ve grup başkan vekillerine ister faks, ister mail yolu ile iletirseniz muazzam olur, aynı geçen hafta yaptığımız gibi. Ama sonrasında vekilinizi arayın, böyle bir tasarıyı engellemesi için ilettiğiniz bu dilekçeyi nasıl savunacağını sorun. Unutmayın vekiliniz savunursa kazanabiliriz.

—– dilekçeyi aşağıdaki metinden kopyalayabilir, ya da word olarak buradan indirebilirsiniz —-

Sayın Vekil,

Sanayi Komisyonunda zeytinlik ile ilgili maddenin tekrar görüşülmesi için 485 sıra sayılı tasarıyı gündeme alacaksınız. Bu tasarıda zeytinlikler gibi pek çok maddesi ve hatta bütünü bir sorundur. 90 maddeye çıkan ve 30 kanun ve kanun hükümünde kararnameyi değiştiren bir tasarı TBMM’nin yasama yetkisini iyi kullanmadığının bir göstergesidir. Kaldıki, diğer açılardan bakıldığında torba kanun başka suistimaller de içermektedir:

1- Tasarını hiçbir maddi gerekçesi ortada yoktur. 2011-2016 arası 468 Milyar TL’lik yatırıma çeşitli teşvikler verildiğini bizler biliyorken, bunların ne sonuç verdiğine dair hiçbir belgenin elinizde olmadan 30 kanun değiştirilmektedir.

2- Türkiye’de o kadar teşvik varken ve veriliyorken, bu teşviklerin ödenmeyen vergilerini ve muafiyetlerini halk öderken şimdide sanayi sitesini meraya, zeytinliğe ve kıyıya taşıyanların teşvikini vatandaşın ödeyecek, bunun farkındayız . Böylesi vergi eşitsizliği olan bir ülkede bunları doğru bulmuyoruz.

3- Sözlü gerekçesi sanayi üretimini arttırmak olan tasarının 58. maddesinde sanayi sitesi sahiplerine gayrimenkul yatırım ortaklığı kurma hakkı tanınması tasarının tamamen beton üretimi ve rantı arttırmaya yönelik olduğunun çok açık bir göstergesidir.

Bu nedenlerle, kamu yararı adı altında maden ve enerji yatırımlarının zeytinliklere yapılmasını sağlayan Madde 2’nin, meraya yapılmasını sağlayan Madde 36’nin, Türkiye ortalamasının 2 katı yatağa sahip Trabzon’da kıyı kanunun hastane gerekçesi ile delinmesin sağlayan Madde 31’in, iş güvenliğinde iş verenin yükümlülüklerini ertelen Madde 85 ve 86’nın açık bir şekilde tasarından çıkartılması gerekmektedir.

Sayın Vekil,

Gerekçesiz ve hatta torba kanun olan bu tasarının o kadar tarım dışı araziyi ve devletin böylesi yatırımlardaki planlama görevini yok edip bütün faturayı vatandaşa ödetmesini kabul etmiyoruz. Sizlerden bu maddelerin çıkartılması ve vatandaşın layık olduğu bir yasama faaliyetinin gerçekleşmesi konusunda diğer vekiller ile iş birliği yapmanızı, bu sesi iletmenizi istiyoruz.

Saygılarımla,

Ad-soyad,

Kurum- İletişim bilgisi

İletişim Bilgileri 

Komisyon üyelerine ulaşabileceğiniz faks-mail adresleri ve telefonlar için buraya tıklayınız.

350 Ankara

İlgili Dosyalar:

  1. Haber fotoğrafı [JPG] [130.83K]
Share
İlgili Eğitim