Techsoup’un yedi yıldır yürüttüğü Storymakers, dijital medyaya odaklanan bir hikaye anlatıcılığı kampanyasıdır. Kampanyanın amacı sivil sektördeki içerik üreticilerinin ve meraklılarının becerilerini geliştirmektir. Hedefimiz, önemli çalışmalarının sosyal faydaları hakkında etkileyici hikayeler oluşturmak üzere sivil toplum örgütlerini eğitmek ve ilham vermektir. Kampanya süresince Techsoup, İngilizce eğitici materyaller sunmakta ve bir yarışma düzenlemektedir. Bu yıl yarışma 5 Eylül'de başlayacak.
Kimler Katılabilir?
Yarışma tüm dünyadaki yeni veya tecrübeli kar amacı gütmeyen hikaye anlatıcılarına açıktır. Sivil toplum örgütleri, kütüphaneler ve hayır kuruluşları yarışmaya katılabilir. Yarışmaya kendi dilinizde bir video veya beş fotoğraflık bir Flickr slayt gösterisiyle katılabilirsiniz. İyi hikaye anlatıcılığının dil bariyerini aşabileceğine inanıyoruz.
Pekala, biz Techsoup Türkiye’ye kayıtlı bir sivil toplum örgütüyüz. Nasıl dahil olabiliriz?
Fotoğraflarınızı veya videonuzu gönderdikten sonra sizinle Storymakers 2017 etkinlikleri hakkında düzenli olarak e-posta yoluyla iletişim kuracağız. Aşağıdaki yollarla da kampanyaya katılımınızı destekliyoruz.
-
Ücretsiz webinarlara kaydolun
-
Twitter chat’lerine katılın
-
İş arkadaşlarınızı ve arkadaşlarınızı oy vermeye davet edin
-
#Storymakers2017 hastagi ile arayın, paylaşın ve bu hastagi kullanan diğer insanlara bağlanın
-
Yarışmaya katılmak için bir video veya beş fotoğraflık bir Flickr slayt gösterisi hazırlayın.
-
Ödüller kazanmak ve Techsoup’un global ağında tanınırlık elde etmek için hikayenizi paylaşın.
-
Kendi internet sitenizde yarışma hakkında bir blog yazısı yayınlayın.
Yarışma Kategorileri Nelerdir?
-
Yerel Etki: Bütçesi $500,000’dan daha az olan sivil toplum örgütleri katılabilir.
-
Değişimi Yönlendirmek: Bütçesi $500,000 ve US$1milyon aralığında olan sivil toplum örgütleri katılabilir.
-
Geleceği Yönlendirmek: Bütçesi $1milyon’dan fazla olan sivil toplum örgütleri katılabilir.
-
Unum Orbis: Amerika Birleşik Devletleri dışındaki sivil toplum örgütleri katılabilir.
-
İnsanların Seçimi: Topluluğunuzu sizin hikayeniz için oy vermeye teşvik edin!
Ödüller
Yukarıdaki beş kategori için toplamda $10,000 nakit para ödülü sunuyoruz.
Oylama ve Ödül Seçimi
Video ve fotoğrafların son teslim tarihi 31 Ekim 2017 geçmesinin arından uzman ve topluluk oyalaması Kasım ayının ilk iki haftasında gerçekleştirilecek. Ödüller 15 Kasım 2017 tarihinde duyurulacak.
Oylama süresince İnsanların Seçimi kategorisinde günde bir kez oy kullanabilirsiniz. İnsanların Seçimi ödülünü en çok oy alan başvuru kazanacak. Seçilmiş bir grup jüri en iyi başvuruları diğer dört kategoride değerlendirecek.
Video başvurusundaki zaman sınırı nedir?
En çok beş dakika uzunluğunda olan videoları kabul edeceğiz.
İnsanların online video içerikleri izlerken ortalama dikkat süresinin yaklaşık doksan saniye olduğunu lütfen unutmayın.
Kaç Başvuru Yapabiliriz?
Bu yıl sivil toplum örgütünüzün uyduğu bütçe kategorisi için yalnızca bir başvuru yapabilirsiniz.
Unum Orbis kategorisi için Amerika Birleşik Devletleri dışındaki örgütler bu kategori için ayrıca bir başvuru yapabilirler.
Techsoup Türkiye’ye kayıt olmam gerekli mi?
Hayır, fakat Techsoup Türkiye’ye ücretsiz üye olabilirsiniz. Techsoup Türkiye üyesi sivil toplum örgütleri 400’den fazla teknoloji ürününe indirimli/ücretsiz olarak ulaşabiliyor. Bu ürünler Microsoft, Google, Bitdefender gibi şirketler tarafından uygunluk kriterlerini karşılayan sivil toplum örgütlerine bağışlanıyor.
Techsoup Türkiye üyesi olmak için tıklayın.
Techsoup Türkiye üyesi değilseniz, lütfen Techsoup’un sivil toplum örgütünüzü ödüllendirmeden önce uygunluk değerlendirmesi talep edeceğini unutmayınız.
Daha fazla bilgi almak, online eğitimlere kaydolmak ve rehberi indirmek için http://info.techsoup.org/storymakers-2017/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
İlgili Dosyalar:
- storytelling [PNG] [464.35K]