Dijitalleşme ile birlikte veri her zamankinden daha önemli hâle geldi. Toplumsal sorunları anlayabilmek ve bu sorunlara çözümler üretebilmek veri ile çalışarak daha mümkün hale geliyor. Üstelik veriye dayalı savunuculuk ve lobicilik faaliyetleri de oldukça ikna edici olabilir. Bu noktada sivil toplumda çalışanların da veri okuryazarı olması ve veri ile daha etkili bir şekilde çalışabilmeleri giderek daha da önem kazanıyor.
304- Veri Görselleştirme ve Savunuculuk yüz yüze programı, çevrim içi içeriklerde ele alınan veri okuryazarlığı ile ilgili konular bu programda uygulamaya geçiyor. Veri toplama, temizleme ve düzenleme, açık veri, veriye dayalı savunuculuk ve farklı dijital araçlarla veri hikayeciliği uygulamaları yapmak amaçlanıyor. Bu programla birlikte STÖ’lerin temel veri analizi, görselleştirme yapma becerilerinin artması ve çalışmalarında veriyi kullanmaya başlamaları planlanıyor.
- Dijital çağda veri okuryazarlığının anlamı ve kapsamını,
- Veri toplama, temizleme ve düzenleme kavramlarını,
- Verinin nasıl kullanılabileceğini ve veri stratejisinin nasıl oluşturulacağını,
- Veri görselleştirmenin ilke ve kurallarını ve veri görselleştirmede kullanılabilecek dijital araçları,
- Veri görselleştirme yöntemleri ve veri ile hikaye anlatıcılığını,
- Grafik türlerini ve kullanım yerlerini,
- Veriye dayalı savunuculuk ve farklı dijital araçlarla veri hikayeciliği uygulamalarını.
Yüz yüze yapılacak 304-Veri Görselleştirme ve Savunuculuk için 3 gün ayırmanız yeterli. Bu yüz yüze buluşma 04-05-06 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleşecek.
Eğer 304-Veri Görselleştirme ve Savunuculuk’a sadece çevrim içi katılmaya karar verdiyseniz, güzel haber! Belirlenmiş herhangi bir başlama ve bitiş tarihi yok. Tıklamanız yeterli.
Ankara
ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nde lisans, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Radyo TV Sinema Bölümü’nde yüksek lisans yaptı. 7 yıl bilişim şirketlerinde kurumsal hayatı tecrübe ettikten sonra, 2006 yılında Kamra Interactive adlı dijital ajansı kurdu. 100'den fazla kurum ile dijital pazarlama, içerik pazarlama ve sosyal medya alanında, kampanya tasarımı ve yönetim, hesap yönetimi ve içerik geliştirme projeleri gerçekleştirdi. Halen sivil toplum ve sosyal sorumluluk projelerinde içerik üreticisi ve danışman olarak çalışıyor. Dijital İletişim ve Yönetişim, Sosyal medya, Dijital Okuryazarlık, Dijital Güvenlik ve Sosyal Girişimcilik alanlarında eğitimler veriyor. Kurucularından olduğu Dijital Düşün Derneği’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdürüyor.
Kırıkkale Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde lisans, ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2009-2020 yılları arasında STGM'nin iletişim biriminde çalıştı; asistanlık, koordinatörlük görevlerini yürüttükten sonra STGM Dijital İşler bölümünü yürütmeye başladı; dijital güçlendirme eğitimlerini tasarladı ve sürdürdü. TechSoup Türkiye Yazılım Bağış Programı'nda çalıştı. Dijital iletişim, uzaktan eğitim, dijital savunuculuk, dijital güçlendirme konularında pek çok STÖ ve kuruluşla eğitmen, uzman, danışman ve içerik geliştiricisi olarak çalışmayı sürdürüyor. Dijital Düşün Derneği kurucu üyesi.
"Biçilmiş Kaftan" Ismarlama Eğitim Programı
“Biçilmiş Kaftan” Ismarlama Eğitim Programı, sizlerin belirlediği ihtiyaçlar doğrultusunda bizimle birlikte tasarlanan ve planlanan özelleştirilmiş bir kapasite güçlendirme desteği.