Karadeniz’deki Yeşil Yol projesine karşı hukuk mücadelesi veren, HES’lere karşı açtığı yaklaşık 60 dava nedeniyle “Derelerin Avukatı” diye bilinen Yakup Okumuşoğlu, “Artık şirketler yasalarını, dışarıda kendi hukuk firmalarına hazırlatıyorlar, sonra bunlar Meclis’te oylanıp yasalaşıyor” dedi.
T24’ten Aslı Uluşahin’in haberine göre, Yeşil Yol projesine karşı açılan davaların avukatı Yakup Okumuşoğlu, karşı karşıya kaldıkları durumu “sürekli, doğa alanlarının ticarileştirilmesine dönük kolaylaştırıcı mevzuat düzenlemeleri yapılıyor” dedi.
KAZANDIĞIMIZ HER DAVADAN SONRA MEVZUATI DEĞİŞTİRİYORLAR
Carettepe’deki maden ocağı davasının da vekillerinden birisi olan Okumuşoğlu, şikayetini, “Siz istediğiniz kadar ÇED raporunu iptal ettirin, firma ertesi gün yeni raporla karşınıza çıkıyor. Açılan, kazanılan her davadan sonra mevzuatı, yönetmeliği değiştiriyorlar. Yönetmeliği iptal davası açıyoruz, iptal kararı çıkmadan önce yeni bir yönetmelik ortaya koyuyorlar” sözleriyle dile getirdi.
Okumuşoğlu, talan projelerinin durdurulması için uğraşan avukatların önünde iş makinelerinden ve jandarmadan daha zorlu bir engel olduğunu, o engelin de yargı ile idare arasındaki çekişme olduğunu söyledi.
ŞİRKETLER YASALARINI ÖZEL HUKUK FİRMALARINA HAZIRLATIYOR
Okumuşoğlu’nun şu iddiası ise hayli düşündürücü: “Her şeyin özelleştirildiği gibi yasaların da özelleştirildiği bir Türkiye’den söz ediyoruz. Artık firmalar, yasalarını, dışarıda kendi hukuk firmalarına hazırlatıyorlar, sonra bunlar Meclis’te oylanıyor, yasalaşıyor.”
Yeşil Yol projesinde kamu yararı olmadığını savunan Av. Okumuşoğlu, şunları söyledi: “Kimseye danışmadan, herhangi bir çevresel etki değerlendirme (ÇED) süreci yürütmeden, imar planları hazırlanmadan, üç tane memur çay içerken plan yapıp ‘biz buradan yol geçireceğiz’ derse bunun kamuya yararı tartışılmaya başlanır. Bir kısım büyük otel zincirlerinin bu bölgede oteller yapmak istediği, çeşitli şirketlere yeni maden ruhsatları verildiği ortaya çıkınca, resim tamamlanıyor. Yolun kimin için yapılmak istendiği anlaşılıyor. 2600 metre yükseklikten geçecek 9 metrelik bir yolu başka türlü açıklamak mümkün değildir. Büyük iş kamyonlarının geçebileceği yollar yapılıyor. Yaylalar turizme değil, madenciliğe açılacak. Artvin Cerattepe 25 yıllık bir mücadele alanıdır. 25 yıldan beri açılmış davalar vardır. Çünkü Cerattepe Artvin’in tek önemli yaşam alanıdır, ilin su ihtiyacı buradan karşılanır.”