Ana içeriğe atla
Image
Manşet Yatay Görseli
Share

Hayat Sende ve STGM'den Sosyal Medya Etkileşimi Örneği

İki sivil toplum kuruluşu, Hayat Sende Derneği ve Sivil Toplum Geliştirme Merkezi (STGM) Twitter'da alışılmışın dışında bir sosyal medya etkileşimi örneği gösterdiler.

İçerik Alınlık Resmi

İki sivil toplum kuruluşu, Hayat Sende Derneği ve Sivil Toplum Geliştirme Merkezi (STGM) Twitter'da alışılmışın dışında bir sosyal medya etkileşimi örneği gösterdiler.

Hayat Sende ve STGM'den Sosyal Medya Etkileşimi Örneği
Sosyal medyanın ve kullanılan kanalların günümüzde önemini artık tartışma konusu olarak bile açmıyoruz çünkü hepimiz için vazgeçilmez mecralar haline gelmiş durumda. Peki, durum bireysel açıdan böyle iken, kurumsal hesaplar açısından nasıldır sizce? Sivil toplum kuruluşları (STK’lar) bu mecralarda ne kadar aktif ve etkinler?
 
Büyük markaların, geniş bütçeli şirketlerin ve e-ticaret üzerine çalışan sitelerin özellikle Facebook ve Twitter’ı çok etkili bir şekilde kullandıklarını biliyoruz. Bu yarışaa yavaş yavaş Instagram’ın da dâhil olduğunu görüyoruz. Tabii ki etkileşim olduğu zaman doğru mecra seçimi ve doğru mesajın doğru zamanda verilmesi büyük önem taşıyor, aksi takdirde markalar için büyük imaj kaybı ve dijital krizlere yol açabiliyor.
 

 

Ana odağımız sivil toplum kuruluşlarının sosyal medya kullanımına dönecek olursak, uzun yıllardır Türkiye’de sivil toplumun gelişmesi için çalışmalar yapan Sivil Toplum Geliştirme Merkezi (STGM) bu konuda hayati çalışmalara imza atıyor. Kurumsal Sosyal Medya Eğitimleri düzenleyen STGM, sivil toplum kuruluşlarını sosyal mecralarda daha görünür olmaları için teşvik ediyor ve destekliyor.
 
Hayat Sende Gençlik Akademisi Derneği ise 2007 yılından bu yana devlet korumasında kalan ve ayrılan bireyler ile sahada aktif çalışmalar yapan bir STK. Dernek, dün akşam Twitter hesabı üzerinden bir yarışma tweeti attı ve takipçilerini RT’leyerek hediye not defteri kazanmaya davet etti. Bu tweet, bir STK için normal şartlardaki rakamların çok üzerine çıkarak 35 RT ve 18 FAV’a ulaştı.

 

 

 

 


Yarışmanın RT’leyenleri arasında STGM de vardı. Bir süre tweeti takibe alan STGM, 
markaların yapmasına alışık olduğumuz etkileşim örneğini attığı cevap tweeti ile sivil toplum kuruluşlarının da yapabileceğini kanıtlıyordu.

 

Fotoğraf: Twitter

Sık sık kolektif çalışmalar yapan bu iki STK’nın sosyal medyadaki etkileşim örneğinin diğer sivil toplum kuruluşlarına örnek olmasını diliyoruz. Bakalım ilerleyen günlerde bu iki STK'nın etkileşim örneği yeni sivil toplum kuruluşları arasında yeni bir akıma yol açacak mı.

Kaynak

Share
İlgili Eğitim