Eğitim 31 Mayıs, 1 ve 2 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek ve üç günün her birinde tam günlük bir program öngörülmektedir.
Eğitimin amacı, STK'ların temel iletişim becerilerindeki kapasitelerini artırmak ve farklı kanallardan genel bir izleyici kitlesine ve belirli hedef gruplara aktarılan çekici hikayeler hazırlamalarını sağlamaktır.
Kapsanacak somut konular şunlardır:
- Hikaye anlatımının ilkeleri;
- İletişim kanalları ve yaklaşımdaki farklılıklar;
- Geleneksel ve yeni medya için yazmak;
- Halk ve medya ilişkilerinin temelleri;
- Etkili iletişim.
Eğitim, hikâye anlatımının yöntem ve ilkeleri, iletişim kanalları ve bunların pratik kullanımları (SM, web, geleneksel medya - TV, vb.) Hakkında eğitmen tarafından yapılan sunumlardan oluşan iki günlük (1. ve 3. gün) uygulamalı eğitim oturumları şeklinde olacaktır. radyo, gazeteler, haberler - portallar), halkla ilişkiler ve medya ilişkileri (anahtar mesajlar, veriler, pratik ipuçları), AB iletişimi ve görünürlük gereksinimleri hakkında derinlemesine bilgi (AB kuralları ve en iyi uygulamaların sunumu) ve iletişim araçlarının temelleri ( haberler, bilgiler, uzun metrajlı hikayeler, video türleri, infografik, fotoğrafçılık).
Eğitimin ikinci günü değişim ve pratik çalışma için ayrılmıştır ve eğitimle arka arkaya organize edilecektir. Amaç:
- İletişim alanında moderatör ve misafir konuşmacı / konuşmacılar veya editör / gazeteci olarak Uzman ile pratik bilgi aktarımı ve etkileşimli oturum ile deneyim alışverişi sağlamak ve
- Katılımcılar tarafından iletişim ürünleri geliştirmek ürünlerin sunumu ve değerlendirilmesi.
Katılımcılar, yukarıda belirtilen iletişim unsurlarından bir seçki kullanarak iletişim ürünlerinin üretiminde bireysel ve gruplar halinde çalışacaklardır.
İngilizce dilinde eğitim verilecektir.
Eğitime katılmak üzere bölgeden en fazla 20 STK temsilcisi seçilecek. Katılımcılar, aşağıdaki gibi önceden tanımlanmış kriterlere göre seçilecektir:
- Aday gösterilen temsilciler, halkla ve seçmenleriyle iletişim kapsamlarını genişletmekle ilgilenen STK'lardan olmalıdır;
- Aday gösterilen temsilciler iletişim üzerinde çalışıyorlar ve bu alanda temel bilgilere sahipler, yani iş portföylerinin bir kısmı veya tamamı iletişim alanında olmalıdır.
- Aday gösterilen temsilcilerin halkla ilişkiler, medya ilişkileri, yeni ve sosyal medyaya ilgisi vardır;
- Word, Power Point, Sosyal Medya kullanımı, Adobe Reader gibi temel dijital araçların bilgisi, Adobe Design araçlarını (Photoshop, Illustrator, InDesign) veya atanmış temsilciler tarafından video platformlarını kullanma deneyimi bir varlık olarak kabul edilecektir.
Çeşitliliği ve eşit erişimi sağlamak için her STK, eğitime katılmak üzere bir temsilci atayabilir. Temsilcilerin temel bir coğrafi dengesi korunacaktır.
İlgilenen katılımcılar başvuru formunu 21 Mayıs 2021 Cuma 17:00 CET'den önce doldurmalıdır.