Ana içeriğe atla
Image
Haber yatay görseli
Share

ÇETKODER Genel Merkezi Ekim 2012 ayı yurt geneli şikayetleri değerlendirdi

Kısa adı ÇETKODER olan Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği Genel Başkanı Mustafa Göktaş, EKİM/ 2012 ayında Tüketicilerin YURT GENELİ yaptığı şikâyet ve istekleri değerlendirdi.

Kısa adı ÇETKODER olan Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği Genel Başkanı Mustafa Göktaş, EKİM/ 2012 ayında Tüketicilerin YURT GENELİ yaptığı şikâyet ve istekleri değerlendirdi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Genel Merkezimize yurt geneli 81 il ve illere bağlı ilçelerimizden 2012 yılı EKİM ayında bize yapılan müracaat ve şikâyetlerin değerlendirilmesinde ortaya önemli bir tablo çıkmıştır.Bu müracaatların çoğunluğu ise bizlere elektronik posta vasıtası ile yapılmıştır” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “En çok şikâyet ve istekler içinde birinci sırayı ülkemizde tüketilen akaryakıtın pahalılığı ve akaryakıtta uygulanan vergilerin oranlarının yüksek oluşu, bu oranların indirilmesi ve Akaryakıtın ucuzlaması için yapılan şikâyet ve taleplerdir. Bu taleplerin tamamı 14210 dur” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Şikâyet ve taleplerde ikinci sırada cep telefonlarından alınan iletişim vergisi ve cep telefonlarındaki diğer vergilerin adaletsizliği ve bunun giderilmesi için yapılan başvuru ise 9473’tür” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Şikâyet ve taleplerde üçüncü sırada ise elektrik de alınan kayıp kaçak bedeli, sayaç okuma bedeli gibi anlamsız bedellerin alınmaması ve iadesi hususunda 4678 başvuru olmuştur” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Şikâyet ve taleplerde dördüncü sırada yine Bankalar yer aldı. Bankalar kredi kartı aidatı uygulamasına türlü çeşitli yöntemlerle devam ediyorlar ve bu hususta tüketici genel merkezimize şikâyet ve talep için 3628 müracaat olmuştur” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Şikâyet ve taleplerde beşinci sırada ise

Sabit telefonlarda uygulanan aylık sabit ücret uygulamasıdır. Her ay telefonda alınan sabit ücret yüzünden vatandaş haksız yere mağdur edilmektedir. İkinci sırada bu şikâyet ve talep vardır. Yurt geneli 2641 başvuru olmuştur” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Şikâyet ve taleplerde altıncı sırada ise sabit telefon çekilmeden ADSL hizmeti verilmemesi, ADSL verilirken sabit hattını hiç kullanmayıp kapalı tutsa bile bunun için sabit ücret ödemesi hususunda, uygulamanın hak ve hukuk dışı olduğu yönündeki şikâyet ve talepler ise 620 dir” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Tüketicilerimizin Şikâyet ve başvuru hakkını kullanan illerimize baktığımız zaman ilk 15 ilimiz içine; 1- Eskişehir, 2- İzmir, 3- İstanbul, 4- Bursa, 5- Antalya, 6- Konya, 7- Kayseri, 8- G.Antep, 9- Çanakkale, 10- Kütahya, 11- Hatay, 12- Bolu, 13- Trabzon, 14- Kastamonu, 15- Niğde illerimiz girmektedir” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “EKİM/2012 ayı içinde Toplam Olarak Yurt geneli Genel Merkezimize yapılan şikayet ve talepler neticesi 35250 başvuru olmuştur. Bu da gösteriyor ki, Tüketici bilinci halkımızda giderek artmaktadır. İnsanlarımız artık yasalardan doğan haklarını aramaktadırlar. Ancak bu uyuşmazlıkların ve işin köklü çözümü kesin ifadeler içeren yasal tedbirlerdir” dedi.

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Bakın her zaman ve her açıklamamızda altını çizerek söylüyoruz. Bizler yaptığımız hizmetler karşılığında her hangi bir ücret almıyoruz. Bize gelin üye olun aidat verin, kayıt yapalım da demiyoruz. Biz gönüllü, ücretsiz hizmet veren bir kuruluşuz. Siz tüketicilere Yardıma hazırız. Yeter ki bize ulaşın. Bize,  [email protected]  adresinden elektronik posta yolu ile ulaşabilir dert ve sıkıntınızı, şikâyetinizi aktarıp bilgi alabilir. Ayrıca çok sıkışırsanız bizi mesai saatleri içinde  0.535.475.70.06  nolu dernek telefonumuzdan arayabilirsiniz.. Sizlere Teknik, hukuki, yasal bilgi vermeye hazırız.  Tüketiciler karşılaştıkları yanlışlar ve usulsüzlükler karşısında nasıl hareket edecekler, nereye başvuracaklar, gerekirse dilekçeleri, usul hakkında her tür bilgiyi ücretsiz olarak sunarız. Ayrıca Tüketiciler Bize İnternet ortamından da ulaşabilirler. Google arama motorunda bize ait olan http://groups.google.com.tr/group/cetkoder  grubuna girip yazışma ve bilgi verme grubumuza kaydolabilir ve oradan da bizimle yazışabilirler.

ÇETKODER GENEL MERKEZİ YAZIŞMA İÇİN: [email protected]

ÇETKODER BASIN’A BİLGİ VE DUYURU İÇİN GOOGLE GRUBU:

http://groups.google.com.tr/group/cetkoder

ÇETKODER MESAİ SAATLERİ İÇİNDE

İLİTEŞİM VE ÜCRETSİZ HUKUKİ YARDIM

HİZMETLERİ İÇİN: 0.535.475 70 06

ÇETKODER GENEL BAŞKANI MUSTAFA GÖKTAŞ DİREK: 0.532. 282 29 91

ÇETKODER’İN WEB SAYFASI HACKLENDİĞİ İÇİN YENİDEN YAPIM AŞAMASINDA…   www.cetkoder.org  BİLGİNİZE AYRICA SUNARIZ…

Share
İlgili Eğitim