Skip to main content
Image
kalem
Share

Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projesi  Bağımsız Başvuru Değerlendiricisi İlanı

Avrupa Birliği tarafından desteklenen Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projemiz kapsamında iletilen başvuruların değerlendirilmesi için bağımsız değerlendiriciler arıyoruz.

Proje Başlığı: Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projesi  

Pozisyon Başlığı: Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projesi “STÖ'ler için Afet Riskinin Azaltılması Alt Hibe Programı” Bağımsız Değerlendirici

Sözleşme numarası: IPA III/2023/442-877 / Supporting the Capacity of Civil Society Organisations (CSOs) in Disaster Risk Management

Arka Plan ve Amaç

Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projesi Avrupa Komisyonu desteğiyle Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Derneği (STGM) tarafından uygulanan bir hibe projesidir. Proje Avrupa Birliği’nin “Sivil Toplum Aracı ve Medya 2021-2023 Türkiye’de Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplumun Kapasitesinin Geliştirilmesi” çağrısının hedefleri ve öncelikleri doğrultusunda geliştirilip uygulanmaya başlanmıştır. Çağrı özel olarak afet risk yönetimi alanında çalışan STÖ’lerin desteklenmesini, bununla birlikte diğer tüm STÖ’lerin afet risk yönetimi alanında kapasitelerinin iyileştirilmesini de hedeflemektedir

Bu hedefler doğrultusunda, Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projesi, Türkiye’de sivil toplum örgütlerinin (STÖ) afetlere karşı önleme, hazırlık ve müdahale kapasitelerini artırmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede proje faaliyetleriyle sunulan destekler sonucunda STÖ’lerin doğal ve insan kaynaklı afetlerle mücadelede uluslararası standartları benimsemesi, afet risk yönetimini kurumsal politikalarına dahil etmesi, bu alandaki işbirliklerini artırması, böylece STÖ’lerin olası gelecek afetlere daha etkili, koordineli ve ilkeli bir şekilde müdahale etmeleri hedeflenmektedir. 

STGM, Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projesi-ARY’nin Sözleşme Makamı olarak hareket edecek ve programın idari, mali ve teknik açıdan uygulanmasından sorumlu olacaktır. Programa iletilen başvuruların değerlendirilmesi süreci de STGM yönetiminde gerçekleştirilecektir. İletilen başvurular arasından Programın hedeflerine en uygun başvuruların önceden belirlenmiş̧ değerlendirme kriterlerine göre seçilebilmesi ve değerlendirme surecinin kaliteli, doğru ve tutarlı şekilde yürütülebilmesi için Sözleşme Makamına destek olacak bağımsız değerlendiriciler istihdam edilecektir. 

Değerlendiriciler için Gerekli Nitelikler

  • En az lisans derecesine sahip olmak ,
  • En az 10 yıllık profesyonel iş deneyimine sahip olmak,
  • En az 5 yıllık sivil toplum deneyimine ve/veya sosyal/siyasal bilimler alanında deneyime sahip olmak,
  • AB hibe projeleri ve teknik yardım projelerinde en az 3 yıl deneyime sahip olmak,

Aşağıda sıralanan nitelikler ise tercih sebebi olacaktır:

  • Daha önce sivil topluma yönelik uygulanan hibe programlarında en az 2 kere değerlendirici olarak yer almış olmak.
  • Dernek/vakıf/kooperatiflerin idari ve mali yönetimi ve/veya  kurumsal gelişim alanlarında deneyim sahibi olmak,
  • Daha önce hak temelli çalışan sivil toplum örgütlerine yönelik açılmış hibe programlarının değerlendirme süreçlerinde yer almış olmak,
  • Afet Risk Yönetimi konusunda deneyimli olmak ve Türkiye’de yürütülen çalışmalar konusunda bilgili olmak. 

Değerlendiricinin taahhüdü 

Başvurusu kabul edilen bağımsız değerlendiriciler, STGM ile imzalayacakları sözleşmeye ek olarak bir “Tarafsızlık ve Gizlilik Beyannamesi” imzalayacaklardır. Bu beyannamede Bağımsız Değerlendiriciler, başvuruların değerlendirilmesi ve seçilmesi aşamalarında tarafsız hareket edeceklerini ve başvuru ileten herhangi bir sivil toplum örgütü ile doğrudan veya dolaylı ilişki içinde olmadıklarını, herhangi bir başvurunun hazırlanmasında görev almadıklarını veya destek sağlamadıklarını beyan edeceklerdir. Bağımsız Değerlendiriciler, tarafsızlıklarını zedeleyecek bir gelişme halinde bunu hemen STGM’ye beyan etmelidirler. Ayrıca, Bağımsız Değerlendiriciler değerlendirme sürecinde elde etmiş oldukları her türlü bilgi ve belgeyi gizli tutacaklarını ve üçüncü kişilerle paylaşmayacaklarını beyan edeceklerdir. 

Değerlendiricinin görev ve sorumlulukları

Değerlendirme sürecinin farklı aşamalarında değerlendiriciden beklenen görev ve sorumluluklar aşağıdaki şekildedir: 

Değerlendirme Sureci 2. Aşama (Başvuruların değerlendirilmesi ve kısa liste oluşturulması): Bağımsız değerlendiriciler “Afet Risk Yönetiminde Sivil Toplum Örgütlerinin Kapasitesinin Desteklenmesi Projesi (ARY) 2. Bileşeni “STÖ'ler için Afet Riskinin Azaltılması Alt Hibe Programı” çerçevesinde iletilen başvuruların Sözleşme Makamı tarafından sağlanacak değerlendirme rehberine ve program başvuru rehberinde yayınlanmış̧ olan değerlendirme tablosuna göre teknik ve finansal açıdan değerlendirmesini yapacaklar ve raporlayacaklardır. 

Her başvurunun bir dış değerlendirici ve bir iç değerlendirici tarafından ayrı ayrı değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir. 

Bu değerlendirme sonuçları ve hazırlanan değerlendirme formları Değerlendirme Komitesince en uygun başvuruların kısa listeye seçilmesinde öncelikli olarak referans alınacaktır. 

Bağımsız değerlendiricilerin gerekli görülen durumlarda Değerlendirme Komitesi ile görüşmesi ve değerlendirme süreci ile ilgili bilgi sunması beklenmektedir. 

Değerlendirme süreci uygulama adımlarına, temel prensiplere ve kullanılacak yönteme ilişkin detaylı bilgi değerlendiricilere sunulacak Değerlendirme Rehberinde ve eklerinde yer almaktadır. 

Çalışmanın zamanlaması ve yeri

Yazılı başvuruların değerlendirilmesi çevrimiçi ortamda, dijital araçlarla yapılacaktır. Bağımsız değerlendiricilerin bu aşamada uzaktan çalışması beklenmektedir; ancak Sözleşme Makamının ve/veya Değerlendirme Komitesinin belirleyeceği tarihlerde uzmanlar yüz yüze toplantılar için STGM ofisine davet edilebilirler. 

Değerlendirme aşaması

Tarih

Alt-Hibe Programına Başvuruların teslim edilmesi için son tarih
11.10.2024/23.59
1’inci ve 2’inci aşama değerlendirmelerin yapılması ve kısa listenin oluşturulması 16.10.2024 - 15.12.2024
3’üncü aşamanın tamamlanması ve nihai listenin oluşturulması
16.12.2024 - 23.12.2024
Nihai Sonuçların Başvuru Sahiplerine Bildirilmesi 26.12.2024
Sözleşmelerin İmzalanması ve Hibe Almaya Hak Kazanan STÖ’lerin İlan Edilmesi 06.01.2025 - 17.01.2025

 

Ödeme ve Değerlendiricilerin Sunacağı Raporlar

Değerlendiriciler değerlendirdikleri her başvuru için bir dijital değerlendirme raporu hazırlayacaklardır. 

Öngörülen çalışmalar tamamlandıktan sonra değerlendiricinin hazırlayacağı zaman çizelgesinin STGM’ye iletilmesi ve onaylanmasının ardından ödemeler en geç 1 hafta içinde yapılır. Zaman çizelgesinde bir çalışma gününe karşılık gelen mesainin raporlanabilmesi için en az 3 değerlendirmenin tamamlanmış olması gerekmektedir. Çalışma koşulları ve karşılıklı yasal yükümlülükler görev tanımının ekinde yer alan sözleşmede belirtilir. 
 

 
İlgili Eğitim