Skip to main content
Image
Haber yatay görseli
Share

Meslek Liseleri’nde “Gençlik Dostu” Uygulamalar

Ümraniye Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü 8 Mart Dünya Kadınlar Günü çerçevesinde toplumsal cinsiyet eşitliği üzerine bir seminere ev sahipliği yapıyor.

Ümraniye Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü 8 Mart Dünya Kadınlar Günü çerçevesinde toplumsal cinsiyet eşitliği üzerine bir seminere ev sahipliği yapıyor.

haber fotoğraf
Benim Meslek Lisem Gençlik Dostu projesi kapsamında 6 Mart Perşembe günü yapılması planlanan etkinlikte, psikolog Banu Bülbül Çam öğrencilerle etkileşimli bir seminerde bir araya gelecek. Seminerde, Türkiye’nin de imzalamış olduğu Birleşmiş Milletler CEDAW “Kadına Yönelik Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi”nden yola çıkılarak ayrımcılık ve kadına yönelik şiddet konularına değinilecek. Öğrenciler günlük yaşamlarında evde, okulda, stajlar sırasında iş yerlerinde karşılaştıkları ayrımcılık deneyimlerini paylaşıp daha eşitlikçi ortamların nasıl yaratılabileceği üzerine beraber tartışacaklar.

1 Eylül 2013’te başlayan Proje, İstanbul Hollanda Başkonsolosluğu Matra Fonu desteği ile Çelikel Eğitim Vakfı tarafından Ümraniye Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ile Kadıköy Kız Teknik ve Meslek Lisesi’nin işbirliği ile yürütülmekte. Projenin temel hedefi, meslek liselerinde insan hakları ve toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı ortamların yerleştirilmesine destek olarak gençlerin eğitim haklarından en iyi şekilde yararlanmalarına katkı sağlamak. Bu amaçla, iki okuldan öğretmen ve idareciler, 21-22 Aralık 2013 tarihinde Polonezköy’de Bilgi Üniversitesi İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi eğitmenleriyle “Gençlerle İnsan Hakları” atölye çalışmasına katıldılar. Bu çalışmanın ardından öğretmenlerin bulundukları okullarda rehberlik ya da serbest etkinlik ders saatleri içinde öğrencilerle insan hakları dersi uygulamaları gerçekleştirmeye başladılar. Uygulamalarda, Avrupa Konseyi tarafından hazırlanan “Pusula: Gençlerle İnsan Hakları Eğitimi
Kılavuzu” temel alınıyor.

haber fotoğraf
Bununla birlikte, okullarda öğrencilere ulaşmak için Demokrasi ve İnsan Hakları kulüpleri aktif hale getirilerek öğrencilerle kısa film gösterimi, atölye çalışmaları, sivil toplum ziyaretleri ve müze gezileri gerçekleştiriliyor. Ayrıca kulüp faaliyetleri çerçevesinde öğrenciler, okuldaki farklı birimler (rehberlik servisi, okul aile birliği gibi) ve aktörlerle (öğrenci, idareci, veli vb) röportajlardan oluşan bir okul gazetesi hazırlıyorlar.

Benim Meslek Lisem gençlik Dostu Projesi, Meslek Liseleri’ni daha derinlemesine bir bakışla anlayabilmek için öğretmen ve öğrencilerle yapılacak odak grup çalışmalarıyla son bulacak. Araştırmanın raporu, Meslek Liseleri üzerine çalışan akademisyen ve eğitimcileri bir araya getiren bir çalıştayla paylaşılacak.

İlgili Dosyalar:

  1. haber fotoğraf [JPG] [2.12K]
  2. haber fotoğraf [JPG] [72.12K]
Share
İlgili Eğitim