Skip to main content
Image
Haber yatay görseli
Share

Toplumsal Barışın İnşasında Öğretmenlerin Rolü-Kürt Meselesi Okula Nasıl Yansıyor? başlıklı rapor yayınlandı

Helsinki Yurttaşlar Derneği sizleri Toplumsal Barışın İnşasında Öğretmenlerin Rolü başlıklı raporun basın toplantısına davet ediyor

Helsinki Yurttaşlar Derneği sizleri Toplumsal Barışın İnşasında Öğretmenlerin Rolü başlıklı raporun basın toplantısına davet ediyor

toplumsal barisin insasinda ogretmenlerin rolu
Helsinki Yurttaşlar Derneği, Boğaziçi Üniversitesi ve Muş Alparslan Üniversitesi ortaklığıyla ve Van 100. Yıl Üniversitesi desteğiyle yürütülen, “Barış Sürecinde Bir Aktör Olarak Öğretmenlerin Desteklenmesi” projesi kapsamında yapılan alan araştırması ve politika önerilerini kapsayan Toplumsal Barışın İnşasında Öğretmenlerin Rolü / Kürt Meselesi Okula Nasıl Yansıyor? başlıklı rapor, 21 Eylül Cumartesi  11:00’de, Cezayir Restoran’da (Büyük toplantı salonunda) basına ve kamuoyuna tanıtılacak.

Tanıtım toplantısı programı

11.00 – 11.15 Projenin özetlenmesi --- Ebru Uzpeder / Helsinki Yurttaşlar Derneği
11.15 – 12.00 Araştırma raporu bulgularının ve politika önerilerinin aktarılması --- Fatma Gök, Soner Simşek, Banu Can / Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü
12.00 – 12.30 Kürt meselesi okula nasıl yansıyor? Zor bölgelerde çalışan ögretmenler çatışmalı ortamdan kaynaklanan meselelerle nasıl başa çıkıyor?
12.30 – 12.45 Soru-cevap

Kitabın tanıtım metninden:

Bazı çocukların hayatında bir “an” vardır. Kendisini, rakamların, harflerin, savaşların, ağaçların, dağların ve ovaların, kısacası bütün bir hayatın sırlarının açık kapısının önünde, aydınlanmış bulduğu bir an… Çocuk işte o an, dil bilgisi ile aritmetiğin, coğrafya ile tarihin aslında ne işe yaradığını anlar. Kendisini ve diğerlerini anlamaya, kendisine ve diğer insanlara inanmaya, hevesini hiç kaybetmeyen bir insan olarak büyümeye yarar gerçekte bunlar… Böyle bir anın kahramanı çoğu zaman bir öğretmendir işte; bir sınıf dolusu çocuğun her birinin kendi biricik ve benzersiz yolunu bulmasını sağlayan kıymetli bir öğretmen...

Elinizde tuttuğunuz bu kitap, özellikle zor sosyal ortamlarda görev yapan eğitimcilerin öğretim becerilerinin desteklenmesini amaçlayan bir proje çerçevesinde hazırlandı. “Barış Sürecinde Bir Aktör Olarak Öğretmenlerin Desteklenmesi” başlıklı bu proje, ülkemizde on yıllardır süre giden şiddet ve çatışmanın yarattığı travmatik ortamın eğitim alanı açısından tahlil edilmesini, değişim için politika önerilerinin geliştirilmesini ve ilköğretim dönemi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının bilgi ve beceri yönünden desteklenmesini amaçlıyordu.

Toplumsal Barışın İnşasında Öğretmenlerin Rolü / Kürt Meselesi Okula Nasıl Yansıyor? başlıklı bu yayın yine proje kapsamında gerçekleştirilen alan araştırmasının özet raporu ile bir dizi politika önerisini bir araya getiriyor.

İlgili Dosyalar:

  1. toplumsal barisin insasinda ogretmenlerin rolu [JPG] [37.22K]
Share
İlgili Eğitim