Tüketici Kanunu’nda yapılan değişikliklerin ardından başvuruların kolaylaştırıldığı tüketici hakem heyetleri, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın kadro vermemesi nedeniyle çökme noktasına geldi.
300 bini aşkın şikayet dosyasının beklemede olduğunu, şikayetçi yurttaşlara bir buçuk iki yıl sonrasına tarih verildiği belirten TÜKODER Disiplin Kurulu Başkanı Şükran Eroğlu, “Yer yok, masa yok, raportör yok. Sistem çöktü” dedi.
Belediyelerden eleman dileniyoruz
Milliyet gazetesinden Kadife Şahin’e konuşan Eroğlu, ‘işin belkemiği’ olarak nitelendirdiği, gelen şikayetleri alıp raporlayan ‘raportör’ler için bakanlığın kadro açmadığını ifade etti.
“Raportör olmayınca hakem heyetleri işlerlik kazanmadı. Hakem heyetleri olarak belediyelerden eleman dileniyoruz”diyen Eroğlu, tüketici mahkemelerinde de durumun farklı olmadığını, bir buçuk yıl sonrası için gün verebilen mahkemelerden yılda iki duruşma kararı çıktığını savundu.
Dibe vurduk
Kırtasiye, yer ve masalarının bile olmadığını, çok zor fiziki koşullarda çalıştıklarını kaydeden Eroğlu, “Meslek okullarından öğretmenleri bilirkişi olarak alıyoruz. Hakem heyetleri kendi kaderlerine terk edildi, dibe vurduk” dedi.
300 bin karara bağlanmamış dosya var
Beşiktaş Hakem Heyeti olarak en hızlı karar veren heyetlerden biri olmalarına karşın Eylül 2014 başvurularını yeni bitirdiklerini vurgulayan Eroğlu şöyle devam etti: “Sadece İstanbul’un üç ilçesinin birinde 5 bin 500, birinde 36 bin, bir diğerinde ise 30 bin dosyanın beklediğini biliyorum. Hakem heyetlerinde 300 bin karara bağlanmamış dosya var. Ankara’da Çankaya’da bir buçuk, iki yıl sonraya gün veriliyor. Şu anda Türkiye’de hakem heyeti sistemi çökmüş durumda.”