![Manşet Yatay Görseli](/sites/default/files/styles/gorsel_yatay/public/2020-08/manset-yatay-gorsel.jpg?itok=whEqbMi7)
![İçerik Alınlık Resmi](/sites/default/files/migrationfiles/manset-files/006348/hi-000006348-bugday-m-2.jpg)
OECD’nin Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı 2013 raporuna göre Türkiye matematik, fen ve okuma alanlarında ilerleme kaydetse de OECD ortalamasının altında kaldı.
![egitim egitim](/sites/default/files/migrationfiles/manset-files/006348/000003236-oecd-egitim.jpg)
PISA 2012 raporu 65 ülkeden 15 yaş grubundaki 510 binden fazla öğrenci üzerinde matematik, fen ve okuma alanlarında yapılan test sınavları sonuçlarına göre hazırlandı.
Matematikte 44. sıra
Türkiye matematik puanını 3.2, okuma puanını 4.1 ve fen puanını 6.4 oranında yükseltse de matematikteki 448 puanıyla 494 olan OECD ortalamasının gerisinde kaldı.
OECD ülkeleri arasındaki sıralamada ise Şili ve Meksika’nın üzerinde yer alan Türkiye sondan üçüncü oldu.
Matematik puanı alınarak yapılan genel sıralamanın ilk üçünde Şangay / Çin, Singapur, Hong-Kong / Çin yer alırken 448 puanla 44. sırada yer alan Türkiye’nin üzerinde 449 puanla Singapur ve 453 puanla Yunanistan bulunuyor. Katar, Endonezya ve Peru ise son sıralarda yer aldı.
Kızlar fende oğlanlardan önde
Raporda kız ve oğlan öğrenciler arasındaki cinsiyet uçurumuna dair veriler şu şekilde:
* Matematikte oğlan öğrenciler kız öğrencilerden beş kat daha iyi performans gösterdi. Oğlanlar 37 ülkede kız öğrencileri geride bırakırken, kız öğrenciler 5 ülkede oğlanlardan fazla puan aldı.
* Okuma alanındaki cinsiyet uçurumu 11 ülkede kız öğrenciler lehine arttı.
* Kız öğrenciler fen alanında Türkiye, Bulgaristan, Tayland, Karadağ, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Yunanistan ve Malezya’da oğlanları 20 ila 10 puan arasında geride bıraktı.
İlgili Dosyalar:
- egitim [JPG] [46.91K]