Skip to main content
Image
Manşet Yatay Görseli
Share

PD-DER'den 'Eğitimde Dışlanma ve Ötekileştirme' paneli

PD-DER, "Eğitimde Dışlanma ve Ötekileştirme" adı altında bir panel ve atölye çalışması düzenledi. Panelde okulların günümüzde oynadığı misyon tartışıldı.

İçerik Alınlık Resmi

PD-DER, "Eğitimde Dışlanma ve Ötekileştirme" adı altında bir panel ve atölye çalışması düzenledi. Panelde okulların günümüzde oynadığı misyon tartışıldı.


Psikolojik Danışmalar Derneğ (PD-DER), "Eğitimde Dışlanma ve Ötekileştirme" adı altında Sümerpark Resepsiyon Salonu'nda bir panel ve atölye çalışması düzenledi.

PD-DER Yönetim Kurulu Üyesi Emre Bakır'ın moderatörlüğünü yaptığı panele, Ankara Üniversitesi Ögr. Gör. Dilek Çankaya ve Boğaziçi Üniversitesi Öğr. Gör. Meral Apak Kaya konuşmacı olarak katıldı.

Panelde açılış konuşması yapan Emre Bakır, derneklerinin amacının toplumsallaşmayı gözettiğini belirterek, "10 yıldır kayıpların ve travmaların olduğu bir kentte bu mesleğin uygulayıcıları olarak Kürt sorununa, madde kullanımına, eşitsizliğe, ayrımcılığa, homofobiye,göç sorununa, kentleşmeye kadına şiddete, çocuk işlere, ataerkil düzene kısacası çalışma alanımıza giren her şey hakkında söyleyecek sözümüz var. Toplumsal bir dönüşüm eşiğinde olduğumuz bugünlerde vicdani ve insani sorumluluklarımızın bir gereği olarak, kendimizi bu sürecin katkı sağlayıcıları olmaya hazır hissediyoruz" dedi.

Ardından panelde söz alan Ankara Üniversitesi Ögr. Gör. Dilek Çankaya, kapitalizmin okulları kendi değer yargılarını empoze etmek için kullandığını fakat zaman içinde buna direnenlerin okulu direniş aygıtı olarak kullandığını kaydedetti. Çankaya, "Annelerin bir gün grev yapması eğitimi felç eder. Devlet okul ve eğitim hizmetini anneyle birlikte ücretsiz veriyor, yine cinsiyet rolünü üreterek yapıyor." dedi.

Boğaziçi Üniversitesi Öğr. Gör. Meral Apak Kaya, kapitalizmin sistematik eşitsizlikler yarattığını söyleyerek, "Sistemin bu tep tipleştirmesine karşı bireyin onu tek başına değiştirme gücü olduğunu bilmeliyiz. Her birey bulunduğu yeri politik güç olarak görmeli ve bu bilinçle hareket etmelidir ki, bu tek tipleştirme sistemini değiştirebilsin" şeklinde konuştu. Okulların toplumda oynadığı role ilişkin bilgi veren Kaya, "Okul etiketleme ve kategorileştirmenin en önemli alanıdır" dedi.

Panelin ardından atölye çalışmalarına geçildi. Meral Apak Kaya, "Forum Tiyatro Yöntemiyle Okul Ortamında Çatışma Çözme", Dilek Çetinkaya ise "Eleştirel Düşünme Becerilerini Nasıl Geliştirebiliriz?" başlığı altında Sümepark Sosyal Hizmetler Binası dersliklerinde atölye çalışması yaptı.

Kaynak: Etkin Haber Ajansı

Share
İlgili Eğitim