Ana içeriğe atla
Image
Manşet Yatay Görseli
Share

TEMA Vakfı 24 Yıldır Yayınlanan "Dünyanın Durumu"nda

Worldwatch Enstitüsü tarafından 40 ülkede yayımlanan “Dünyanın Durumu” adlı kitabı 1993 yılından beri Türkçeye kazandıran TEMA Vakfı bu yıl kitapta ilk kez eğitim çalışmalarıyla yer aldı.

İçerik Alınlık Resmi

Worldwatch Enstitüsü tarafından 40 ülkede yayımlanan “Dünyanın Durumu” adlı kitabı 1993 yılından beri Türkçeye kazandıran TEMA Vakfı bu yıl kitapta ilk kez eğitim çalışmalarıyla yer aldı.

TEMA Vakfı, Dünyanın Durumu kitap serisinin 2017'de "Yeryüzü Eğitimi: Değişen Gezegende Eğitimi Yeniden Düşünmek" temasıyla çıkan yayınını basın toplantısı ile tanıttı.

TEMA Vakfı, Dünyanın Durumu kitap serisinde "Türkiye'de Su Varlıklarına Yönelik Tehditler Haritası” ve "Fıstığımız Bol Olsun” başlıklı eğitimleri ile bu yıl ilk defa yer alıyor.

TEMA Vakfı Eğitim Bölüm Başkanı Ali Değer Özbakır’ın sunumuyla başlayan toplantıda, Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç TEMA Vakfı’nın eğitim çalışmalarını, TEMA gönüllüsü, eğitim bilimci, yazar Dr. Özgür Bolat ise çocukların gelişiminde ve eğitimde doğanın önemini anlattı.

Çocuklar neden doğada olmalı?

Özbakır’ın sunumunun ardından söz alan Dr. Özgür Bolat, çocukların gelişiminde ve eğitimde doğanın önemine ilişkin bilgiler vererek “Çocuklar neden doğada olmalı” sorusunu yanıtladı:

"Günümüzün en göze çarpan sorunlarından biri çocukların doğadan uzaklaşması, doğal dünyaya yabancılaşması, servislere ve kapalı sınıflara sıkışması. Aslında yemek yememe sorununun altındaki gizli dinamiklerden bir tanesi yiyeceklere yabancılaşmaları ve onlarla ilişki kurmamaları. Doğaya çıkmaktan veya canlılara dokunmaya korkan çocuklar bile var.

"Çocukları doğaya çıkarmak ve bundan gerçekten zevk almalarını sağlamak önemli. Doğadan kopuk yaşayan çocukların algı ve duyu dünyaları zayıflıyor; endişe, obezite gibi sağlık problemleri olasılığı artıyor.

Empati geliştirmeyi deneyimliyorlar

“Doğada geçirilen zamanın çocukların sağlıklı kalmasını sağlamakla birlikte, odaklanma ve konsantrasyon yeteneğini desteklediği; öğrenme için gerekli anahtar becerilerini geliştirdiği ve çocukların daha iyi öğrenmelerine yardımcı olduğu biliniyor. Çünkü çocuklar doğada canlıları tanımayı ve empati geliştirmeyi deneyimler.

“Doğada vakit geçiren çocuklar problem çözmede daha başarılı olur, dayanışmayı ve iş birliğini öğrenir, daha yaratıcı ve mutlu olurlar. Bu bakımdan çocukların doğaya dönebilmesi için ailelerin onlara destek olması gerekiyor.

“Hafta sonu ailecek yapılacak bir doğa gezisi internette ya da alışveriş merkezlerinde geçirilecek zamandan daha fazla mutluluk verecektir.”

Üç milyon çocuğa ulaştı

TEMA Vakfı 20 yılı aşkın bir süredir Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile imzalanan iş birliği anlaşması çerçevesinde yapılandırılmış Doğa Eğitim Programları uyguluyor.

Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç, programların gönüllü öğretmenlerin desteğiyle her yıl 81 ilde yüz bini aşkın çocukla uygulandığını söyledi. Vakıf bugüne kadar uygulanan doğa eğitimleri ve farkındalık çalışmaları ile yaklaşık üç milyon çocuğa ulaşmış durumda.

Serinin yeni kitabı

TEMA Vakfı ve Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları iş birliği ile her yıl farklı bir tema ile yayımlanan Dünyanın Durumu kitap serisi, bu yıl "Yeryüzü Eğitimi: Değişen Gezegende Eğitimi Yeniden Düşünmek” teması ile yayımlandı.

1993'ten bu yana TEMA Vakfı tarafından Türkçeye kazandırılan ve Worldwatch Enstitüsü'nün en bilinen yayınlarından olan kitap, 40 farklı ülkede 63 yazarın emeğiyle yayımlanıyor.

Kitabın 2017'dek içeriğinde farklı alanlardan eğitim uzmanları, yeni bir çağda öğretme ve öğrenmeye yenilikçi yaklaşımlar sunuyorlar. Eğitimi dönüştürecek ve tüm öğrencileri ekoloji temelli sosyal değişimin temsilcisi haline getirecek yeryüzü merkezli eğitim uygulamalarının örneklerini inceliyorlar.

Bianet - Tansu Pişkin

Share
İlgili Eğitim