Birlikte
STÖ Yardım Masası
Bilgiye Erişim, Danışmanlık ve Aktif Yardım Projesi
Film Köşesi
Facebook Twitter

STÖ Yardım Masası

TACSO Türkiye ve TACSO’nun Türkiye’deki kaynak kuruluşu olan STGM, 2017 yılında TACSO projesinin sona ermesine dek, STÖ’lere yönelik desteklerinde işbirliği yapıyor. TACSO projesinin sona ermesinden sonra, projenin STÖ’lere yönelik desteklerini sürdürecek olan STGM, bu bağlamda, STÖ’lere 10 yılı aşkın süredir sağladığı teknik desteği STÖ Yardım Masası adı ile yapılandırarak sürdürmeye devam edecek. Türkiye’deki STÖ’ler, STGM’nin Hukuk Hattı ile sağladığı hizmetleri de içine alan STÖ Yardım Masası ile farklı konularda bilgi ve teknik yardım alabilecekler. TACSO Yardım Masası da 2017’ye dek STÖ başvurularını almaya devam edecek.


STGM STÖ Yardım Masası Hangi Konularda Size Destek Verebilir?

• AB Fonları ve STÖ'ler için açılan diğer fonlar
• Proje başvurusunda karşılaştığınız teknik sorunlar
• Hibe alan STÖ’lerin karşılaştıkları mali ve teknik sorunlar
• AB ile ilgili merak ettikleriniz
• Ortaklık kurma (Ülke içinde veya bölgesel düzeyde)
• Hukuki sorular ve idari düzenlemeler
• Dernek ve vakıf mevzuatı
• Görünürlük ve iletişim

Referanslar ve Kaynaklar
1- Proje Geliştirirme
2- Fon ve Kaynak Geliştirme
3- AB Destekleri İçin Kılavuz Dokümanlar
4- Stratejik Planlama
5- Örgüt Yönetimi
6- Gönüllülerle İşbirliği
7- Hukuki Dokümanlar
8- Görünürlük ve İletişim
9- Ortaklık Kurmak İçin Araçlar
10- Proje Yürüten Sivil Toplum Örgütleri için Kontrol Listesi ve Yardımcı Dokümanlar
11- STGM Hukuk Hattı: Bugüne kadar sorulan tüm sorular - Hukuk Hattı Arama Motoru
12- Dernekler Mevzuatı Eğitimi Ders Notları
13- Mantıksal Çerçeve Matrisi Tablosu (LogFrame) Bilgi Notu

Nasıl Başvurulur?
Yardım Masası'ndan destek almak, sorularınızı iletmek amacıyla başvuru formunu doldurmanız yeterlidir.

Yardım Masası kapsamında, ihtiyaçların yoğunlaştığı alanların cevaplarına ayrıca Sıkça Sorulan Sorular bölümünde yer verecek, bu alanlarda sivil toplum örgütleri için küçük rehberler ve bilgi notları hazırlanacaktır.

Gerekli durumlarda: Aşağıdaki iletişim bilgilerini kullanarak destek alabilirsiniz.
E-Posta: yardimmasasi@stgm.org.tr
Tel: (312) 442 42 62/Dahili:133
Faks: (312) 442 57 55

Yardım Masası Çalışma İlkeleri:
• Yardım Masası Türkiye’de her alanda çalışan STÖ ve sivil girişimlere hizmet vermeyi hedefler.
• Başvuran, sorusu yardım masasına ulaştığında, sorunun ulaştığına dair 1 iş günü içinde bilgilendirilir.
• Başvuru sahiplerine geri dönüş süresi prensip olarak 2 iş günüdür. Farklı uzmanlık gereken sorularda yanıtlar için geri dönüş süresi en çok 7 iş günüdür.
• Yardım masası tüm sivil toplum örgütlerine eşit mesafe ilkesiyle çalışır, sadece aciliyetin söz konusu olduğu durumlarda sorular arasında önceliklendirme yapılabilir.
• Yardım masası gizlilik ilkesiyle çalışır; yardım masasına ilettiğiniz sorular başka kurum ve kişilerle paylaşılmaz. Gerekli durumlarda sıkça sorulan sorular kapsamında anonim olarak kullanılır.
• Yardım masası rekabet etmezlik ilkesiyle çalışır, çıkar çatışmasının ortaya çıktığı durumlarda danışan konu hakkında bilgilendirilir ve yardım masası rekabeti ortadan kaldırmak amacıyla gerekli önlemleri alır.
• Yardım masası destekleri TACSO ve STGM uzmanlıkları ile sınırlıdır ve tavsiye niteliğindedir. Hiç bir koşulda bağlayıcılığı yoktur.
• Yardım masasının sorularınıza cevap verirken baz aldığı kriter ve ilkeler ise STGM’nin kurucu ilke ve değerleridir. İncelemek için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz.

Anketimize katılın:
Derneğiniz en çok hangi alanlarda desteğe ihtiyaç duyuyor:
https://tr.surveymonkey.com/s/TDCQBHW

 

Bu web sitesi, STGM tarafından yürütülen ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen Etkin Katılım İçin Sivil Toplumun Gelişimi projesi kapsamında yayın yapmaktadır.
Web sitesinin Avrupa Birliği'nin resmi görüşlerini yansıttığı düşünülmemelidir.