Birlikte
Destek Noktası
Video Köşesi
Facebook Twitter

Ne Var Ne Yok?! Eğitici Eğitimi Projesi

Güncelleme Tarihi 31.01.2018

Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği gençlik alanında başlattığı önleyici çalışmalara ‘’Eğitimde ve Eğitimle Şiddeti Önlemek Mümkün’’ sloganıyla devam ediyor.

haber fotoğrafı

Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği, gençler arası ilişkilerde yaşanan şiddete dikkat çekmek ve şiddeti önlemek amacıyla hazırladığı uygulamaları yaygınlaştırarak mücadeleyi büyütüyor. Dernek, bu kapsamda Sabancı Vakfı Hibe Programı desteği ile Ne Var Ne Yok?! Eğitici Eğitimi Projesini hayata geçirdi.  Toplumsal cinsiyet kalıplarına ya da ayrımcılığa dayanan, siber yolla gerçekleştirilen, sosyal ya da duygusal ilişkilerde yaşanan zarar verici davranışları ve bu davranışların olumsuz etkilerini önlemek amacıyla geliştirilen projeyle gençler arası güvenli ilişkilere odaklanıyor.

Lise kademelerinde çalışan okul psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerine yönelik hazırlanan proje kapsamında İDEA Kadıköy’de Aralık ve Ocak aylarında eğitici eğitimleri gerçekleştirildi. Eğitimlere Kadıköy başta olmak üzere İstanbul’un farklı liselerinde görev yapan 20 psikolojik danışman katıldı.  5 gün süren ve toplam 30 saatlik bir programdan oluşan eğitimde Gençlerle Çalışma İlkeleri, Toplumsal Algı ve Dili Dönüştürmek, Toplumsal Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Temelli Şiddet, Akran Şiddeti, Dijital Şiddet, Flört Şiddeti, Şiddet Döngüsü ve Şiddet İçeren Bir İlişkiyi Sonlandırmak, Güvenli ve Sağlıklı İlişkilerin Özellikleri, Şiddeti Fark Etme ve Şiddete Müdahale Etme, Şiddete Maruz Bırakılan Gençlere Destek ve Danışmanlık, Şiddet Uygulayan Gençlerle Çalışmak, Akran Şiddetinin Hukuki Boyutları, Akran Şiddetine Koruyucu-Önleyici Yaklaşım, Sınıflarda Yapılacak Uygulama Örnekleri başlıkları ele alındı.  

 Proje şiddet sorununun çözümünde rol oynamayı hedefliyor

Eğitici eğitiminin son 2 gününde danışmanlar, sınıflarda gençlerle yapılabilecek 10 farklı uygulama örneği ile tanıştı. İçinde uygulama materyallerinin yer aldığı eğitim kitleri katılımcılarla paylaşıldı. Eğitime katılan danışmanlar, gençlerle çalışırken uygulayabilecekleri pratik bilgiler ve somut materyallerle donatılmış olmaktan mutlu olduklarını, ihtiyaçlarının tam da bu olduğunu dile getirdi. Bu projenin, toplumda gittikçe yaygınlaşan ve normalleştirilen şiddet sorununun önemli çözüm ayaklarından biri olduğunu paylaşan danışmanlar, eğitimde hep birlikte düşünme ve fikir paylaşımında bulunmanın alanda çalışırken hissettikleri mesleki ataleti hafifletip kendilerini daha umutlu hissettirdiğini ifade etti. 

Uzmanlar gençlerin sorularına kulak veriyor

Danışmanlar, eğitim süresince edindikleri bilgileri ve uygulama materyallerini kullanarak ara tatilin ardından çalıştıkları liselerde grup çalışmaları yürütecek ve bu içerikleri gençlerle buluşturacak. Proje ekibi tarafından gözlem ve geribildirim sürecinin yürütüleceği uygulamalara paralel olarak süpervizyon toplantıları gerçekleştirilecek. Bu toplantılar sayesinde danışmanların, uygulama sürecinde yaşadıkları zorlukları ve bu zorluklarla başa çıkma stratejilerini paylaşma, gençlerden gelen soruları bir arada tartışma olanağı bulması hedefleniyor. Ayrıca bu toplantılarda paylaşılan deneyimlerden hareketle, alanda çalışan diğer uzmanların da faydalanması amacıyla proje sonunda “Gençlerle Akranlar Arası Şiddet Üzerine Çalışmak: Soru-Cevap Kitapçığı” hazırlanması planlanıyor.

Proje ile ilgili daha detaylı bilgi için buraya tıklayınız.

Psikolojik danışmanların eğitim sonrası değerlendirmeleri:

Psikolojik danışman Pınar Yavuz ‘‘Eğitim, üzerinde çalıştığımız kavramların her birinin ne kadar büyük ve üzerinde çalışılması gereken kavramlar olduğunu göstermesi açısından çok faydalı oldu. Hissettiğim şey bu eğitimin bizde sağlam bir temel oluşturduğu. Gerisini okumalarla ve uygulamalarla biz inşa etmeliyiz.’’ 

Psikolojik danışman Zeynep Cansu Elifoğlu: ‘‘Okullarda yaygınlaştırılabildiği ölçüde gençlerin gelişimleri açısından ve şiddetin önlenmesinde şimdiye kadar gördüğüm en etkili çalışmalardan biri. Umarım bu eğitim; MEB’le daha organik bir ortaklıkla çalışılma ve genişleyerek devam etme olanağı bulur.’’

Psikolojik danışman Sanem Doğan: ‘‘Eğitimden önce grup çalışması konusunda temelsiz olduğumu, plansız oluşan bir durum karşısında tedirgin olabileceğimi, kendime güvenimin olmadığını hissediyordum. Eğitimden sonra herhangi bir durumda öğrenci ile nasıl görüşebileceğim konusunda kendime daha güvendiğimi, bu konular hakkında konuşmak için cesaretlendiğimi, beni zorlayan bir durum karşısında danışabileceğim birileri olmasının verdiği güveni hissediyorum.’’

Psikolojik danışman Çetin Kılıç: ‘‘Toplumda sağlıklı konuşulamayan konuların bilimsel ve açıklık içerisinde konuşulması hoşuma gitti. Çünkü bu konularda ciddi bireysel ve toplumsal sorunlar var ama çözüme dönük projeler kolaylıkla yapılamıyor, daha çok konuşuluyor. Bu eğitimde somut adımlar atılması çok iyi geldi.’’

Psikolojik danışman Aykut Yılmaz: ‘‘Eğitimden önce bu konularda daha fazla okuma ve uygulama yapmam gerektiğini hissediyordum. Gençlerle akranlar arası şiddet, toplumsal cinsiyet temelli şiddet, güvenli ilişkiler konularında şu anda kendimi daha özgüvenli hissediyorum. Eğitim gerçekten çok etkili oldu ve bu konulara bakış açımı değiştirdi. Özellikle flört şiddeti konusunun ayrıntılı olarak ele alınması çok güzeldi. Üniversitede okurken bu konularda eğitim görmemiştik ve kendimi eksik hissediyordum.’’

Psikolojik danışman Nazlı İrem: ‘‘Akranlar arası şiddet, toplumsal cinsiyet temelli şiddet, güvenli ilişkiler gibi konulara dair ilkeleri, hukuki boyutları, uygun dili, kavramsal alt yapıyı ve birçok yapılandırılmış uygulamayı biliyor olmak, bu konularda daha cesaretli çalışabilmemi sağlayacak. Uygulamak için sabırsızlanıyorum. Projeyi tanıtmak için 11. sınıflarla bir çalışma yaptım. Sürekli odamı ziyaret edip hadi başlayalım hocam baskınlarına maruz kalıyorum. ’’

Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği

 

Paylaş
Bu web sitesi, STGM tarafından yürütülen ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen Etkin Katılım İçin Sivil Toplumun Gelişimi projesi kapsamında yayın yapmaktadır.
Web sitesinin Avrupa Birliği'nin resmi görüşlerini yansıttığı düşünülmemelidir.