TechSoupTR
Arama
Birlikte
Destek Noktası
Video Köşesi
Facebook Twitter Linkedin Instagram Youtube

Erken Çocukluk Dönemi Haberciliğinde Gazetecilere Tavsiyeler

Güncelleme Tarihi 21.05.2019

Berkeley Medya Çalışmaları Grubu'nun erken çocukluk dönemi hakkında haber yazacak gazeteciler için yayınladığı rehber, Çocuk Odaklı Habercilik Projesi kapsamında IPS İletişim Vakfı/ bianet tarafından Türkçe'ye kazandırıldı.

"Engelleri Aşmaktan Engelleri Kadırmaya" başlığıyla haberdecocuk.org yayınlanan rehber, Berkeley Medya Çalışmaları Grubu (Media Studies Group) ve Oregon Sağlık&Bilim Üniversitesi (Health & Science University) ile Portland Devlet Üniversitesi Halk Sağlığı Okulu (State University School of Public Health) tarafından 2018'de hayata geçirildi. 

Elif Ünal'ın çevirisini yaptığı rehber gazeteciler için yenilikçi, kapsamlı bir harita ortaya koyuyor ve haber örnekleri üzerinden öneriler sunuyor. Rehber salt muhabir ve gazetecilik alanındakiler için değil  insan hakları savunucuları için de ayrı ayrı tavsiyelere yer veriyor.

"Çocukların sağlığı doğdukları yerin posta kodunun bir sonucu olmamalı" sloganıyla yola çıkılan rehberde halk sağlığı çerçevesi üzerinden erken çocukluk dönemi ve bu dönemde tecrübe edilenlerin topluluğa etkileri bilimsel bulgular üzerinden değerlendiriliyor.

Rehberde zaman baskısı altında çalışan muhabirlerin haberde kısa sürede arka plan bilgisi verebilmesi için taktikler, bireysel hikâye anlatımındaki tuzaklardan kurtulma yolları, çocukların başarı hikayelerinin nasıl verilebileceği, bilimsel bilgilerin bir araya nasıl getirilebileceği ve çözüm önerirken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgiler de yer alıyor.

Engelleri Aşmaktan Engelleri Kaldırmaya rehberinin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Rehberi indirmek için lütfen ekteki dosya linkine tıklayınız.

Paylaş
Bu web sitesi Avrupa Birliğinin maddi desteği ile oluşturulmuştur ve sürdürülmektedir. İçerik tamamıyla Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Derneği'nin sorumluluğu altındadır ve Avrupa Birliğinin görüşlerini yansıtmak zorunda değildir.