Birlikte
STÖ Yardım Masası
Bilgiye Erişim, Danışmanlık ve Aktif Yardım Projesi
Film Köşesi
Facebook Twitter

Eğitimde Çoğulculuk Ve İnanç Özgürlüğü Raporu

Güncelleme Tarihi 20.06.2017

Norveç Helsinki Komitesi İnanç Özgürlüğü Girişimi, PODEM (Politika ve Demokrasi Çalışmaları Merkezi)  birlikte okullarda çoğulculuk, zorunlu ve seçmeli din dersleri ve dinin görünümleri hakkında Mart – Ağustos 2016 arasında bir saha çalışması yürüttü ve bu çalışma sonucunda bir rapor yayınladı.

Haber fotoğrafı Haber fotoğrafı

Çalışma kapsamında farklı inanç gruplarından ve farklı dindarlık seviyelerinden 124 ebeveynle İstanbul, Ankara, Kayseri ve Diyarbakır’da birebir görüşmeler; yine farklı farklı inanç gruplarından ailelerden gelen toplam 38 lise öğrencisiyle atölye çalışmaları ve birebir görüşmeler yapıldı. Rapor, toplumun farklı kesimlerinin, okullarda din dersleri ve dinî görünümler hakkında taleplerine dair bir resim ortaya koymayı amaçlıyor.

Özge Genç, Demet Taşkan, Ulaş Tol, Mine Yıldırım tarafından kaleme alınan rapor, eğitim sisteminde çoğulculuk ve inanç özgürlüğü konularında farklı kesim ve inanç gruplarının taleplerine yönelik güncel bir kaynak oluşturmayı ve de bu taleplerin insan hakları hukukuyla ilişkisine dair farkındalık yaratmayı hedefliyor.

Kaynak

 

Paylaş
Bu web sitesi, STGM tarafından yürütülen ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen Etkin Katılım İçin Sivil Toplumun Gelişimi projesi kapsamında yayın yapmaktadır.
Web sitesinin Avrupa Birliği'nin resmi görüşlerini yansıttığı düşünülmemelidir.