Birlikte
STÖ Yardım Masası
Bilgiye Erişim, Danışmanlık ve Aktif Yardım Projesi
Film Köşesi
Facebook Twitter

Eğitim Sistemlerini Değerlendirme Rehberi

Güncelleme Tarihi 19.11.2012

UNESCO tarafından “Eğitimde Dışlanma: Daha Kapsayıcı ve Adil Toplumlar İçin Eğitim Sistemlerini Değerlendirme Rehberi” adlı bir kılavuz yayımlandı. Kılavuzun amacı, günden güne toplumlardaki sosyal ve ekonomik eşitsizliklerin artması sebebiyle devletlerin karar verici konumundaki birey ya da kuruluşlara bu sorunlar ile ilgili çözümler ya da stratejiler sunabilmek.

Doküman:

  • Toplumda, eğitimde kimler dışlanır?
  • Eğitimde dışlanma ne zaman gerçekleşir?
  • Eğitimde dışlanma nasıl gerçekleşir?
  • Eğitimde dışlanma ile ilgili yürütülen politikalar nelerdir?
  • Hangi ölçümler ve uyarlamalar eğitimde dışlanma sorununa çözüm olabilir?
  • Daha adil ve kapsayıcı toplumlara ulaşmak gibi temel başlıklar altında hazırlanmış.

Eğitimde fırsat eşitliğinin ‘doğru eğitim’ için şart olduğu belirtilen kılavuzda, eğitim sistemlerinin ülkelerin geçmişlerinde oluşturulmuş olan stratejiler üzerinden genişletilerek devam ettirildiği ve günümüz toplumlarının karmaşık yapılarına ayak uyduramayan bu yapıların sorunları çözmek adına değişmesi gereken birçok yanı olduğuna dikkat çekiliyor.

Kılavuza ulaşmak için : http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002170/217073e.pdf

Paylaş
Bu web sitesi, STGM tarafından yürütülen ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen Etkin Katılım İçin Sivil Toplumun Gelişimi projesi kapsamında yayın yapmaktadır.
Web sitesinin Avrupa Birliği'nin resmi görüşlerini yansıttığı düşünülmemelidir.